Az esetet egyesületünk elnökségi tagja személyesen tapasztalta, ezért kötelességének érezte, a szükséges panaszbejelentést megtenni a vállalkozással szemben az alábbi eset miatt: (Természetesen az illetékes Hatóság döntéséről külön be fogunk számolni a kedves Olvasóinknak)

A vásárló minap egy gyöngyösi vegyesboltban szeretett volna vásárolni, ahol az alábbi fotóval igazolt árfeltüntetés (500,-Ft) alapján egy darab 1000 ml-es hajbalzsamot választott ki, több más termék mellett.IMG_2919

A pénztárnál előzőek ellenére 850,- Ft-ot szeretett volna a pénztáros elkérni a termékért, mire a fogyasztó észrevételezte, hogy az ár nem ekként van feltüntetve, és a mellékelt fotót készítette, hogy az igazát alátámassza, anélkül, hogy a pénztárosnak meg kelljen szakítani a pénztárban végzett tevékenységét.

Erre a pénztáros hölgy barátságtalanul közölte, hogy vagy 850,- Ft-ért viszi el a fogyasztó a terméket, vagy nincs módja náluk vásárolni a termékből, mert az 500,-Ft-os termék elfogyott, ami  egyébként a „régi” termék volt,az „új” termék ára pedig immáron 850,-Ft, a kiírás ellenére.

A fogyasztó jelezte, hogy a Vásárlók könyvében szeretné rögzíteni az esetet, mire a kereskedő kipakolta a bevásárló kosarát, és közölte, hogy semmilyen termék nem eladó a fogyasztó részére. A vásárló természetesen továbbra is ragaszkodott a Vásárlók könyvébe történő bejegyzéshez, és jelezte, hogy ezen diszkriminatív állítást is bele fogja írni, mert nem tartja jogszerűnek az eljárást.

A határozott fellépés eredményeképpen sor tudott kerülni a jegyzőkönyv megírására.

 

Vasarlok konyve

Ezt követően a fogyasztó kérte a jegyzőkönyvből a  saját példányát, amelynek átadására csak többszöri, határozott kérésre tettek (a pénztáros hölgy és a kolléganője) eleget, ezért az eset során vásárlásra nem került sor.

miniszterium130718A fogyasztók érdekében